بهترین نوع ژل رویال برای تولیدکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی

بهترین نوع ژل رویال برای تولیدکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی

ژل رویال یکی از بهترین مواد طبیعی برای سلامت پوست ورفع مشکلات پوستی است. این ماده طبیعی می تواند به برطرف کردن بیماری های پوستی کمک کند. به همین علت است که در سال های اخیر، حجم خرید ژل رویال توسط شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی به ویژه مجموعه های فعال در زمینه تولید محصولات مراقبت پوستی، افزایش داشته است. البته متاسفانه در ایران به دلیل عدم آگاهی شرکت های تولید کننده لوازم آرایش، میزان توجه به ژل رویال به اندازه حجم توجه جهانی به این ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور عسل نیست.

به این علت که بسیاری از واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی به تازگی برای استفاده از ژل رویال در تولیدات شرکت خود دست به کار شده اند، انتخاب از بین ژل رویال ها کمی سخت به نظر می رسد.

مسئول خرید یک شرکت تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی، اطلاعات دقیقی در مورد انواع ژل رویال، نوع فراوری و قیمت های آن ندارد. همین موضوع باعث می شود تا برخی مواقع خرید غیرحرفه ای صورت پذیرد. در برخی مواقع نیز خرید به درستی انجام می شود اما عدم آشنایی با شرایط نگهداری ژل رویال، باعث از بین رفتن خواص ژل رویال شده و عملا استفاده از ژل رویال را بی تاثیر می کند.

در این مطلب قصد داریم به نکاتی برای آشنایی با بهترین نوع ژل رویال برای شرکت ها و کارخانه های تولید کننده لوازم آرایشی بپردازیم. به نظر می رسد داشتن اطلاعات در این زمینه به ویژه برای خرید ژل رویال امری ضروری باشد. پس سعی کنید قبل از خریده عمده ژل رویال حتی نگاهی کوتاه و گذرا بر روی این نکات داشته باشید.

ژل رویال خام؛ از اطمینان به تازگی تا سختی نگهداری

طبیعتا خرید هر چیزی به صورت خام می تواند بهترین راهکار به حساب آید. به ویژه برای خرید عمده ژل رویال توسط مسئولان خرید کارخانجات لوازم آرایشی بهداشتی، خرید ژل رویال خام ساده تر و مطمئن تر است. با توجه به مشخص بودن ویژگی های ظاهری، می توان به اصالت ژل رویال پی برد.

با این حال خرید عمده ژل رویال خام مشکلاتی را نیز به همراه دارد. اولین مشکل این است که میزان دقیق ماده موثر ژل رویال یا HAD10 در ژل رویال خام مشخص نیست. به دلیل وجود رطوبت در ژل رویال خام، نمی توان به صورت یکنواخت و دقیق میزان ماده موثر آن را مشخص کرد. همین موضوع ممکن است کمی چالش در خط تولید لوازم آرایشی را افزایش دهد.

مشکل دیگر ژل روال خام هزینه ها و سختی های نگهداری است. ژل رویال خام قطعا باید به صورت مداوم در فریزر نگهداری شود. کافی است در مدت کوتاهی از فریزر دور بماند تا تمامی خواص خود را از دست بدهد. شاید یکی از دلایل اصلی عدم تاثیر گذاری برخی کرم های پوستی تولید شده در ایران که مدعی هستند از ژل رویال در تولیدات خود استفاده می کنند، عدم توجه به شرایط نگهداری آن ها است.

با این حال اگر تیم علمی یک تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی آگاه به نوع ماده موثر ژل رویال باشد و تیم خرید و نگهداری نیز توجه ویژه ای به نگهداری از ژل رویال بکند، ژل رویال خام نیز گزینه خوبی برای استفاده در تولیدات لوازم آرایشی است. به نظر می رسد استفاده از ژل رویال خام باید مبنای علمی داشته باشد تا از آن به صورت اصولی در این نوع محصولات استفاده شود.

خرید پودر ژل رویال

یکی از انواع ژل رویال که می تواند برای شرکت های تولید لوازم آرایشی کاربردی باشد، پودر ژل رویال است. پودر ژل رویال که از فراوری ژل رویال خام و جداسازی رطوبت آن به دست می آید. البته به دلیل حساسیت بالای ژل رویال به دما، فناوری پودرسازی از ژل رویال بسیار خاص بوده و باید در دمای زیر صفر رطوبت آن جداسازی شود. به همین علت خرید پودر ژل رویال برای تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی کمی با چالش همراه است.

پودر ژل رویال مزیت های زیادی نسبت به نوع خام آن دارد. مهمترین مزیت آن این است که به دلیل جداسازی رطوبت، میزان ماده موثر فعال در ژل رویال مشخص است. همین موضوع باعث می شود تا ترکیب مناسبی از ژل رویال پودر شده در تولیدات کارخانجات مورد استفاده قرار گیرد. یکی از دلایلی که اکثر شرکت های تولیدی بین المللی از پودر ژل رویال بیشتر استفاده می کنند نیز همین موضوع است. ویژگی مثبت دیگر پودر ژل رویال، کم بودن هزینه نگهداری و حساسیت در نگهداری است. پودر ژل رویال می تواند در دمای بالاتر از صفر نیز سالم باقی بماند و همین موضوع چالش نگهداری ژل رویال را برای تولید کنندگان کم می کند

نکته مهم برای خرید عمده پودر ژل رویال این است که مسئول خرید یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوستی، از روش صحیح پودرسازی ژل رویال مطلع شود. برای تبدیل ژل رویال خام به پودر باید از دستگاه های مخصوصی به نام فریز درایر استفاده شود تا بتواند ژل رویال را بدون آسیب به خواص و با حفظ کیفیت، به پودر تبدیل کند. علاوه بر این، بررسی خلوص پودر ژل رویال نیز در خرید عمده این محصول اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

سخن آخر

خرید عمده ژل رویال برای تولید کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بیشتر به دو صورت خام و پودر شده انجام می شود. هر کدام از این دو نوع ژل رویال ممکن است مزیت ها و معایبی داشته باشند. همچنین ممکن است نیاز باشد مسئول خرید ژل رویال عمده به برخی پارامترها به صورت ویژه دقت کند. در این مقاله به تعدادی از نکات در مورد خرید ژل رویال اشاره کردیم که می تواند برای خریدار عمده ژل رویال کاربردی باشد.